Sunday 18 September 2011

KAWAN OH KAWAN !!!


salam semua readers...
aku nk share satu story dgn korang nih..tentang kisah aku dgn MR A..walaupun tajuk dia agak "klise"  tapi aku tahu akan apa yg akan aku sampaikan ini...
ceritanya begini...
..................................................................................................................................................
Add caption

    KAWAN , SAHABAT , TEMAN , ataupun apa sahaja yg korang panggil..mksd nya tetap sama iaitu seseorang yang dapat berkongsi apa jua yang kita ada...di dlm dunia ni bohong la kalau aku ckp korng xda kwan lgsung kan??... aku juga mempunyai seorang kawan yang boleh dianggap rapat dgn aku...kisah nya bermula apabila aku mula2 masuk ke tingkatan 4..(sebelum ni cuma kwn2 biasa saja xserapat dia)..
  Aku mula kenal dia masa aku mula2 jadi pengawas.."al maklum lah kena ronda bnyak kelas" .. jadi kenalan makin bertambah dan sampai pada suatu saat aku bertemu dgn (dia)..mula2 aku ni agak sombong juga untuk kenal2 org nih..hhehe tapi bila aku tgk muka dia aku jadi macam aku nk kenal dia lebih lagi..so aku pun mengambil keputusan untuk bertukar no fon dan start mesej bagai...pada mulanya mmg lah agak kaku skit..tapi bila dah lama2 dh jadi satu habit bila balik jer mesti nk cari fon dulu.."sbb kalu naik bas dia akan sampai umah dan mesej aku dulu" ..

 jadi seronok plak bila dapat msg,,mcm beruk dapat pisang plak rasanya..kes ni berlarutan sampai lah aku betol2 dh kawan rapat dgn dia ni...siap jumpa mak ayah dia n slalu stdy sama2 kat umah dia..kdg2 tido kat umah dia mkn sumer lah...dh mcm rumah ke dua dh bagi aku...kami mmg sgt rapat sampai kan org kata kami ni kapel padahal mana boleh sbb laki dgn laki mana boleh bercinta...aku pun start berkongsi segala masalah, suka duka sama2.. aku anggap dia mcm abg aku sendiri..tapiiiiiiiiiiiiiiiii...hurm...:(
   kami dh janji yang kami akan buka satu empayar perniagaan sama2 bila dh besar nnti tapi harapan tu macam dh kabur sbb aku tgk dia dh mula menunjukan sikap untuk berjauhan dgn aku lepas dia smbung stdy kat terengganu ni.. sambung lagi cerita perkenalan kami...sampai lah pada masa ambil lesen moto pun kami akan decide untuk ambil sama2..." bak org tua2 cakap semua benda yg nk di buat mesti kena sama2 lah"..pergi tuisyen pun sama2 , g skolah pon sama2, balik pon nk sama2 jugak.. dh lar jadi pengawas pon aku yang cadangkan nama dia..hurm...sedih plak rasa...kan bagus kalo aku biar je nama dia xdi panggil...( i_i) seronok sangat masa tuh sbb masing2 xkeluar dari kelompok lagi..still dalam satu kawasan lagi..so alih2 jumpa muka yang sama jer setiap hari.. dan aku dah set dh jadual hmpir separuh hari mesti nk join apa jugak aktiviti yang dia buat...''xtahu lah kalo dia perasan ke tak"  nk dipendek kan cerita ..aku pun dh tamat sekolah form 5 masa tuh..dgn keputusan yang agak membanggakan aku dgn dia sama2 kuar mencari kerja sama2 lagi..sampaikan sangup meredah jalan yang berbatu-batu jauhnya untuk mencari kerja dgn kadar segera, dan kami pon dapat lah kerja kat bukit merah laketown resort sebagai HOUSEKEEPING sama2.. rasa bangga juga masa tu sbb kwn2 yg lain masih lagi tercari2 tapi aku dh start keje dh...huhuhu..^_^..
  masa berlalu sungguh pantas sehinggalah kami dh pon menjadi staff permenent kat hotel tuh..tapi kami dh ditukarkan ke department FRONT OFFICE masa tu bersama2 jugak...bekerja siang malam pagi petang menikmati hari2 sebelum kami melnjutkan stdy di tempat org..aku ingat lagi masa tu kami pernah tukar2 jaga kaunter sbb xnk tertido punya pasal...haha mmg kelakar..tapi tu sumer dulu skrg tgal kenangan jer...dan kenangan ni aku akan ingat sampai ke hari tua nnti...setelah hampir setahun pengalaman bekerja kami mendapat tawaran belajar di luar negeri dan terpaksa berpisah sbb dia dapat kat  perlis pada mulanya dan aku di melaka...tapi dgn tiba2 dia di panggil temuduga untuk berkhidmat dgn kerajaan dan alhamdulillah dia dapat dan di tempat kan di terengganu sampai lah sekarang..

OK !!

yang tu sumer cerita kisah dulu tapi sekarang ni...aku xtahu mana pergi sikap dia yang selalu nk bersama2 tu...sedih jugak kadang2 bila pikir balik kenangan sama2 semua..sbb apa aku ckp mcmtu sbb aku dh mula rasa yang dia seakan2 cuba menjauhkan diri dia dari aku...aku xnk sumer benda yang aku nk cuma kita tetap berhubung..ni nk mesej mcm dulu sudah la susah sekali...kan bagus lau bila aku balik kelas jer dapat mesej dari dia just nk say "hai tgah watper" pun susah sgt boleh dikira dgn jari...xbest la cmni kan...aku tau yg dia perasan tentang perubahan ni tapi saja buat2 diam..lantak rr..aku tahu dulu di kampung mungkin minda masih di takuk lama dan tak terbuka dgn dunia luar tapi tak kan lah sbb tu dia nk menjauhkan diri dia ?? hurm....
 aku mula rasa bila kami cuti semester sem yang ke dua..cara percakapan dh berubah ke arah pantai timur dan segala perbuatan dia mesti akan dismakan dgn kawan2 dia dari sana..setiap msa bila berjumpa dia akan bercerita pasal kolej, silibus, dan sumer benda pasal kerja dia...heyy dude xkan masa tgh bercuti pon kau nk obses sgt kot??...aku xde lah sampai mcm tu skali kdg2 jer tu pun bila aku dh panas telinga asyik dgr cerita pasal dia jer aku pun nk jugak share pasal kolej aku sumer..tapi apa yg aku tgk dia cpt2 buat endah xendah jer....geram jugak sbb persahabatn dh xjadi mcm dulu2 lagi...aku rindu sgt2 nk kembali ke saat dulu tu...dan sampai sekarang lah peragai dia tetap sama malahan makin menjadi2...kdg2 smpai bertegang urat selalu sbb nya hubungan dh semakin dingin..dan yang slalu jadi manga ialah aku!..aku slalu dituduh membangkit kan hal yg remeh temeh..aku tau tapi yg remeh temeh tulah yg membuatkan dia dh makin jauh dgn aku...yang menghairan kan aku, bila saat kwn2 dia dari kolej dia nk jumpa dia sanggup untuk luangkan tapi bila dgn kwn2 kat kg acuh xacuh jer...aku perhati jer semua tu..tapi aku diam jer..aku xnk la benda ni pun nk jadi isu tapi aku tau satu hari nnti dia mmg akan betol2 berubah dan akan betol2 lupakan semua kenanggan dia dgn aku...sedih jer rasa...aku xnk apa2 pon cuma nk keadaan yg dulu tu tetap sama...layanan sebagai seorng sahabat dh xda..
    mungkin dia rasa semua yang dikecapi sekarang ni atas usaha dia sendiri tnpa bntuan dari aku..sbb tu dia makin jauh hanyut ke tengah dan akan hanyut sampai bila2....aku tahu yang aku ni xda apa2 dlm dunia nih apatah lagi bekalan di akhirat tapi boleh ker manusia menilai baik buruk manusia itu sendiri dgn perbandingan duniawi?? hmmmmmmm...
betol lah ckp org tua2 kecik2 berlari bersama besar2 berpecah dua benua...hurm..aku harap kalau hang baca note ni hang akan faham kenapa aku slalu mencari hal2 yang remeh temeh yang slalu membuatkan hang pening dan kdg kala membuatkan hang bosan dgn aku...
sekian.... 

No comments: